Geld en vrouwen - Reisverslag uit Kisléta, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu Geld en vrouwen - Reisverslag uit Kisléta, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu

Geld en vrouwen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Familie

21 Augustus 2011 | Hongarije, Kisléta

En toen zaten de paar dagen aan het Balaton er ook al weer op. Het was erg leuk, het is heel anders dan het 'gewone' Hongarije. Ontzettend toeristisch. Ze hopen dan ook dat die toeristen heel onnozel zijn. Op veel plaatsen was het mogelijk om euro's te wisselen. Ze rekenen geen provisie maar ondertussen krijg je maar 245 forint voor een euro terwijl de bank tussen de 260 en 270 forint rekent.
Zijn er echt mensen die daar instinken? Vast wel! De Hongaren zelf zijn soms ook niet al te handig bezig. We horen hier veel van mensen dat ze een lening afsluiten om een auto te kunnen kopen. Ze lenen dan niet in forinten maar in Zwitserse franken of Japanse yen. Het gevolg is dat ze na een paar jaar steeds meer moeten aflossen omdat de forint minder waard wordt. Dirk Scheringa zou hier best rijk kunnen worden.
Terug naar het Balaton. Veel gezwommen omdat het echt ontzettend warm was. Niet al te best geslapen, vanwege de warmte en onze vroege vogeltjes. Feije was elke dag om zes uur al wakker en het ontbijt was vanaf acht uur. Helaas vond hij het nodig om ons ook wakker te maken, heeft nu vele dagen zonder snoep te pakken. Maar gelukkig vond hij de snoepjes die ik had gekocht toch al niet lekker :) aldus de stoere meneer zelf.
Na een fikse onweersbui op vrijdagavond koelde het wat af. Toen nog even de zonsondergang aan het meer bewonderd. Dit is niet te beschrijven, zo mooi. Een rode lucht, golven op het meer, aan de overkant de lichtjes.
Gisteren zijn we met de pond naar Tihany gevaren. Met een treintje over de weg omhoog gegaan. De chauffeur reed nogal woest zodat we een paar keer bijna over de rand geslingerd zijn maar we hoefden niet te lopen in de zon. Bij de kerk gekeken en weer genoten van een prachtig uitzicht. Nog een keer lekker gegeten en toen om half vier weer terug gereden naar Kisléta.
Jammer voor Jelle maar hier lopen geen dames meer in strakke bikini's en korte rokjes. Er waren bij het Balaton twee Duitsers op jacht. Ze waren beide groot, gespierd, hadden een grote zonnebril op, een kale kop en reden in een vette Jaguar. Op de auto stond een lingeriemerk vermeld. Waarschijnlijk op zoek naar geschikte modellen. Die waren er genoeg aanwezig want de hippe Hongaarse vrouw is slank en verzorgt haar uiterlijk zeer goed.