De eerste dozen zijn weg - Reisverslag uit Kisléta, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu De eerste dozen zijn weg - Reisverslag uit Kisléta, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu

De eerste dozen zijn weg

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Familie

20 Juli 2015 | Hongarije, Kisléta

Bodybutter die verandert in zeer vloeibare bodylotion, chocoladepasta die je kunt drinken. Kortom, het is hier zeer warm! Het afgelopen weekend hadden we een temperatuur van 38 graden. Vandaag is het iets koeler, zo'n 33 graden. Helaas is het einde van deze hittegolf nog niet in zicht.
Vanwege de warmte hebben we niet veel ondernomen. Wandelen met de kinderen van het tehuis is met deze temperaturen niet mogelijk.
Onze eigen kinderen hebben al een paar keer een gevecht gehouden met waterballonnen en we zijn zaterdag naar het zwembad geweest.
Elke avond koken en eten we buiten, dan is het goed uit te houden. Slapen lukt niet echt. Wat als gevolg heeft dat Feije erg moe is. Ymkje heeft nog geprobeerd om een nacht beneden te slapen, ze heeft dit na een half uurtje opgegeven. Toch een beetje te eng met al die vreemde geluiden in huis en in het park 
Gisteren hebben we de kar opgehaald. Dezelfde als vorig jaar. We zijn de hele morgen zoet geweest met de verlichting. Op de een of andere manier deden de lichten van de kar het wel, maar weigerden ze dienst toen de kar aan onze auto hing. Er zijn vijf mannen mee bezig geweest, en uiteindelijk is het goed gekomen.
En nu zijn we begonnen met de rondreis. Deze ochtend eerst naar Berettyóújfalu gereden. De directeur vertelde dat er op dit moment veel problemen zijn met jongeren die drugs gebruiken. Gelukkig is het niet alleen maar kommer en kwel. Er was net een groep vertrokken voor een kamp in de bossen bij Miskolc.
Broodjes gekocht in de Tesco zodat we konden lunchen in de auto. Met een kleine omweg terug gereden, vanwege een brand. Voordat we het wisten, reden we op een weg die eindigde in het bos.
Toen we terug waren, hebben we dozen ingeladen voor Nyírbéltek. Een tehuis met oudere mensen met beperkingen. De kar was snel weer uitgeladen, ze stonden in de rij om te helpen.
Na het boodschappen doen, de kar alvast ingepakt voor morgen. Nu nog even genieten van de rust.