Woensdag 7 oktober - Reisverslag uit Berettyóújfalu, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu Woensdag 7 oktober - Reisverslag uit Berettyóújfalu, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu

Woensdag 7 oktober

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Familie

07 Oktober 2009 | Hongarije, Berettyóújfalu

Na een lange en vermoeiende reis zijn we vandaag aangekomen in Berettyoujfalu.
Tot onze verbazing waren ze in het kindertehuis van onze komst op de hoogte. We zijn naar het nu schijnt nog steeds welkom. Vrijdag hebben we een afspraak om het kindertehuis in Furta en Zaka te bezoeken, ons tijdelijke woning te bezichtigen en de school te bezoeken.
We hebben gevraagd wat onze taken worden. Het is in ieder geval de bedoeling dat ik de kinderen Nederlands ga leren. Er zijn een aantal kinderen die in de zomervakantie naar Nederland gaan naar een gastgezin en het is wel handig dat ze de taal dan een beetje spreken. Ze hebben gevraagd of Jelle de kinderen computerles kan geven. Verder hebben we begrepen dat we met de kinderen mogen optrekken in hun vrije tijd. We hebben overigens het idee dat ze nog steeds verbaasd zijn dat we dit willen doen. En dat ze het daarom ook moeilijk vinden om ons aan het werk te zetten. Maar misschien komt dit nog als we hier eenmaal echt zijn.
De eerste problemen zijn ook al weer opgedoemd. Het huis waar we gaan wonen is echt helemaal leeg. Dit betekent dat we zelf nog meubilair moeten kopen.
Daarnaast lijkt het lastig te worden om de kinderen hier op een school in te laten schrijven. Het schijnt zo te zijn dat de ouders dan in Hongarije moeten werken. De directeur van het kindertehuis probeert dit te regelen, we hopen echt dat dit gaat lukken.
Morgen hebben we een dagje vrij.
Vrijdag volgt meer informatie.

Renske