Te plak - Reisverslag uit Szentistván, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu Te plak - Reisverslag uit Szentistván, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu

Te plak

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Familie

31 December 2009 | Hongarije, Szentistván

De reis is goed verlopen. Jelle vond dat het voor geen meter opschoot met de kar achter de auto maar mij viel het best mee. Gelukkig hebben de kinderen zich aardig gedragen. Elke dag hebben ze autobingo gespeeld, hadden ze bingo dan mochten ze een klein cadeautje uitzoeken. Vooral Feije was heel erg fanatiek. Ja, Ym hast al bingo? Kwús mar twoch!!
De eerste dag zijn we tot acht uur doorgereden, we hebben geslapen in Schwarzenfeld. Jelle kan maar niet afscheid nemen van het werk.
De tweede dag zijn we naar Brück an der Leitha gereden, naar het favoriete hotel van de meisjes.
En gisteren zijn we dan in Szentistván gearriveerd. De beheerders stonden ons al op te wachten. Ze hadden het huisje schoongemaakt en de kachels aangezet. Geen overbodige luxe want het is hier echt koud. In de keuken en de badkamer zitten geen kachels, dat is wel even wennen. Wat zijn we toch verwend met de cv!
Toen we de auto hadden uitgepakt, zijn we eerst boodschappen gaan doen. Jelle was helemaal in de stress omdat we het Hongaarse kleingeld hadden vergeten, zo konden we niet een karretje mee. Toen zag Feije een kar met een auto eronder, daar hoefde geen muntje in. Wat wel lullig was: Het alarm ging af toen we naar buiten reden. Die karren mogen namelijk niet mee naar de auto. Dat hebben wij weer!!
In het huisje snel wat eten klaargemaakt, de kar uitgepakt en de bedden opgemaakt. We lagen er vroeg in want we waren wel heel erg moe.
De kinderen slapen met zijn drieën op een kamer. Of dit een goed idee is, zal spoedig blijken. Ze waren vanmorgen wel heel erg vroeg.
Vandaag de eerste huishoudelijke plichten al weer vervuld. De wasmachine draait ook hier en we moeten gezellig samen afwassen :-) Ook al even een wandeling gemaakt door het dorp. Het ruikt heerlijk naar houtkachels. Tjitske schrikt van iedere hond die tegen het hek opspringt. Ze hebben hier bijna allemaal een waakhond, gelukkig wel achter het hek.
Het is hier vroeg donker, al om kwart over vier. Omdat het ook koud en vochtig is, vermaken we ons nu maar binnen. Als we een goede internetverbinding hebben geregeld zullen de meisjes ook weer een verslag plaatsen.

Dan noch even dit: It ôfskiedsfeest wie geweldich! We hawwe in protte jild krigen foar ús projekt. We sille soargje dat it goed teplak komt.
En de snoepkes en dropkes binne hearlik.
Allegearre in goede jierwikseling en in protte lok en seine foar 2010.
In dikke tút fan ús allegearre!

• 31 December 2009 - 20:14

Hennie:

He famylje, fijn om te hearren dat jimme goed oan kommen binne, ik fyn it knap dat de bern harren best dien ha, ik begryp dat ek yn Hongarije it gewoane libben troch giet.In noflike jier wikseling en tot hearrens.
    Kinne jimme it adres ek op de site sette, foar in kaartsje
    dikke tut foar de bern

• 01 Januari 2010 - 09:13

Trijntje:

Hoi Jelle en Renny en de bern, mooi jim binne der. Ik zal even op de atlas kijken waar het nu preies ligt want daar heb ik nu nog geen idee van. Succes en follo lok en seine in 2010. Grutte

• 01 Januari 2010 - 09:26

De Vandermeertjes:

Folle lok en seine yn 2010!

• 01 Januari 2010 - 15:23

Heit:

No moai dat jim der binne en dat der kachels yn it húske sitte dy't it dan ek noch dogge. Der moat yn Szentistván in pomp wêze mei hearlik wetter út in artesyske boarne. It is no fansels wat kâld mar jimme moatte alris even dat wetter útprobearje. Der wurdt wakker heech fan opjûn. Fierders sille jimme earst wol de deistige dingen wat regelje moatte. En dan mar fierder sjen. Ek fan diskant ôf folle lok en seine yn it nije jier. Ik hoopje dat it jimme bringt wat jimme der fan ferwachtsje. En fansels in dikke tút werom!

• 01 Januari 2010 - 15:28

Pake En Beppe:

Hallo allemaal,

hier even een berichtje van ons!!
    We zijn nu in wirdum ,we zitten hier aan de nieuwjaarsborrel.
    we hebben net jullie site bekeken,heel erg leuk.
    vandaar even dit berichtje!
    Hopelijk horen/lezen we gauw weer iets van jullie.

veel succes,liefs en kusjes van Heit en Mem,Pake en Beppe.

• 01 Januari 2010 - 18:27

DP En Brecht:

Hoi leave famylje,

wy hienen fan heit al heart dat jimme goed oankommen wien. Moai dat alles earst goed liket! Fansels ek foar jim folle lok en seine yn it nije jier! Sukses en oant hearens.

Protte leafs Brecht en DP

• 01 Januari 2010 - 22:24

Tjipke, Baukje&Femke:

Fijn dat jullie goed aan zijn gekomen! Jullie ook de allerbeste wensen voor 2010.

Groetjes

• 02 Januari 2010 - 09:34

Akke Fopma:

fijn dat jullie goed zijn aangekomen. hier een rustige jaarwisseling geweest. ook nog de beste wensen voor het nieuwe jaar. tot horens en de groeten van ons allemaal.

• 02 Januari 2010 - 10:59

Martine:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen!!! Tja,het zal wel wennen zijn voor jullie,het missen van luxe dingen...
    Went vast. ;-)
    Jullie allemaal een heel gelukkig,gezond en uitdagend 2010!!!
    Namens,Martine,Max en Koko

• 02 Januari 2010 - 18:40

Nynke De Jong:

Hoi allegear,

Jimme fansels ek in soad lok en wille yn 2010!
    En ... in protte sukses mei jimme wurk yn Hongarije.
    Moai dat jimme no te plak binne. Yn Hongarije is it kald, mar hjir ek. Jakob en Marten ha hjoed op it iis stien by us achter hus en moarn sille wy reedride!

Groetnis,
    Jakob, marten, Gerben en Nynke

• 03 Januari 2010 - 11:20

Janke Terpstra:

mooi dat jullie goed aan zijn gekomen en de beste wensen voor 2010. Hier is het ook winters we hebben al weer 2 dagen sneeuw en het heeft hier vannacht 6 graden gevroren maar gelukkig wij hebben wel cv. we wensen jullie veel succes vr. groetjes hendrik en janke

• 03 Januari 2010 - 11:51

Erwin, Pytsje & Ylse:

Ha goeie!

Jimme ek folle lok en seine foar it nije jier.
    Hjir yn Reduzum is it rêstich. Moarn begjint it gewoane libben wer foar ús. Erwin sil wer oan it wurk en Ylse wer nei skoalle. En Pytsje moat ek noadich wer studeare!
    Sukses mei de syktocht en rustich oan. Genietsje fan jim tiid meiinoar.
    Dikke tút foar jim allegear XX Erwin, Pytsje en Ylse