Het is weer stil in huis - Reisverslag uit Kisléta, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu Het is weer stil in huis - Reisverslag uit Kisléta, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu

Het is weer stil in huis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Familie

18 April 2010 | Hongarije, Kisléta

Gisteren is de familie weer naar huis vertrokken. Eigenlijk liepen wij dus wat met onze ziel onder de arm, het was nu wel weer heel erg stil.
Natuurlijk hebben zij ook een kijkje genomen in het tehuis. Wij zijn er al aan gewend maar het viel mem meteen op dat de arbeidsomstandigheden niet ergonomisch zijn. Natuurlijk is hier ook geld weer het probleem. Er is geen geld voor een tillift, voor speciale tafels en stoelen om de was op te vouwen e.d.
Na een bezoekje aan de werkplaatsen kwam mem met allemaal aankopen terug. Dus Iepie, die Hongaar paste er niet meer bij in auto!!!
Mem is ook nog een paar uurtjes met mij mee geweest naar de hydrotherapie en we hebben met een paar jongens, die in een rolstoel zitten, een eind gewandeld.
Verder hebben ze natuurlijk wat uitstapjes gemaakt. Zaterdag zijn we met z'n allen naar de dierentuin geweest en zondag hebben Jelle, Brecht en de kinderen gezwommen. DP en Jelle zijn een avond op stap geweest en zijn maandag naar Oostenrijk gereden om de kleding op te halen. Ook daar was het erg gezellig met de collega's. Woensdag konden mem en ik aan de slag. Alle kleding moest gesorteerd en in de nieuwe kledingstukken zaten nog kaartjes die er af moesten. Het was een feest om alles uit te pakken. Dus iedereen die iets heeft meegegeven: hartelijk dank! Ook namens de zusters van het tehuis. We hebben het donderdag gebracht en zij gaan nu kijken naar welke afdeling het moet.
De afgelopen week was ik bij Zita. We hebben twee dagen hydrotherapie gedaan, we hebben met een groep gewandeld en met een paar kinderen het fietsen geoefend. Zeer afwisselend dus. Ook mocht ik nog de mooiste tekeningen uitzoeken. Twee keer in het jaar hebben ze een tekenwedstrijd. Deze keer mocht ik de directrice helpen en daar was ik heel blij mee, dus niet :) Ontzettend moeilijk omdat iedereen zo zijn best heeft gedaan. Maar gelukkig kreeg iedereen een reep chocolade en een klein cadeautje.
Dit weekend hebben de kinderen weer veel schoolwerk gedaan. Vanmiddag waren Lazsi, Richi en Pisti op bezoek. Eerst zijn we het dorp in gewandeld en hebben we een ijsje gehaald. Daarna hebben we hier thuis spelletjes gedaan. Het blijft ontroerend om te zien hoe blij ze zijn met een beetje aandacht. Pisti heeft Jelle bij de hand gepakt en de hele weg niet meer losgelaten. Hier thuis aaide hij iedereen steeds.
Waarschijnlijk gaan we volgende week Nati weer bezoeken. Ben benieuwd hoeveel kaarten ze heeft gekregen!

• 20 April 2010 - 14:03

Lyste Tryn:

Dag familie! Jammer dat het bezoek alweer weg is, maar waarschijnlijk dient de nieuwe lichting zich alweer aan. Mijn bezoek uit Australië zou gister aankomen, maar ze konden door alle aswolk-gedoe niet vliegen! Nu hebben ze alles 2 weken verschoven en het bezoek aan Nederland achteraan geplakt, dus komen ze pas in juni langs.
    Zo te zien hebben jullie al veel mooie bruikbare spullen gekregen om uit te delen daar, mooi zeg!
    Vinden jullie verder ook dat de tijd zo snel gaat, en dat je veel te weinig kunt doen in een week?!
    Succes weer de komende tijd, hopelijk is de stilte in huis snel weer voorbij.
    groetjes uit Amsterdam! Tryn

• 20 April 2010 - 15:20

Elly:

Het volgend bezoek zal al wel druk zijn met de voorbereidingen. Toen ik begon in de zorg waren hier ook geen tilliften en dat is ongeveer 20 jaar geleden. Nu zie je ze in alle tehuizen en ik denk wel eens hoe hebben we dat jaren terug gehad. Erg zwaar in ieder geval.Dit geldt zowel voor de mensen die zorg geven maar ook voor de mensen die de zorg ontvangen.Mooi om te lezen dat jullie veel voor de kinderen en het tehuis kunnen betekenen.
    Groetjes Elly