Dom, dommer, domst! - Reisverslag uit Kisléta, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu Dom, dommer, domst! - Reisverslag uit Kisléta, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu

Dom, dommer, domst!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Familie

04 Februari 2010 | Hongarije, Kisléta

We waren zo naïef om te denken dat we vandaag wat dingen konden regelen en dan morgen konden beginnen met schoonmaken. Dom van ons!
Vandaag hadden we om 10 uur een afspraak met de directrice, we zouden met haar naar het gemeentehuis. Toen we op het kantoor waren, werd ons verteld dat ze iets later zou komen. Gelukkig arriveerde ze om half elf. Wij zouden toen net met de kinderen naar een voorstelling die ergens in het tehuis werd gegeven. De kinderen zijn toen met een verzorgster meegegaan zodat wij rustig naar het gemeentehuis konden. Ze vonden het wel een beetje eng maar ze hebben zich goed vermaakt.
Op het gemeentehuis bleek dat wij ons eerst moeten laten inschrijven in Nyiregyhaza, dat hadden we al verwacht. We hebben wel al de papieren meegekregen die gaan we morgen samen met de directrice invullen, maandag kunnen we ze dan inleveren. De school hebben we nog niet bezocht, er is een afspraak gemaakt voor morgen. Verder hebben we tussen de middag in het tehuis gegeten en is er in onze tijdelijke tijdelijke woning een gasfornuis geïnstalleerd. We hebben heel voorzichtig gevraagd of we de sleutel konden krijgen van de andere woning zodat we dit weekend kunnen beginnen met schoonmaken. Dit hebben we nog niet voor elkaar. Ze had het over een schilder die er eerst nog aan het werk moest. Hoewel we herhaaldelijk hebben aangegeven dat we zelf wel willen schoonmaken en opknappen schijnt dit toch niet de bedoeling te zijn. Probleem is alleen dat het hier altijd zo lang duurt tot er iets klaar is. Wij hadden nu allang enkele vertrekken schoon kunnen hebben. Voorlopig nog maar even kamperen dus. Zij vinden dit huis beter maar wij vinden het maar niks. Feije slaapt nu bij ons op de kamer en dit is tevens de woonkamer, de dames slapen bij elkaar. Dan is er nog een keuken, een badkamer en een soort voorraadkamer. Het meeste behang zit los en overal zit schimmel.
Eerst zullen we het er maar mee moeten doen. We gaan in ieder geval dit weekend een wasmachine halen zodat ik kan wassen. En misschien alvast wat meubels. Hopelijk kunnen we de bedden meenemen naar de andere woning, dat zou een stuk schelen.

Wat nog dommer van ons was: Deze middag waren we in Nyiregyhaza om te kijken waar de (grote) winkels zitten. Op de terugweg hebben we een afslag gemist. Toen kwamen we met behulp van Tommie op hele kleine binnenweggetjes die nog niet sneeuwvrij waren. Ook was het ondertussen donker geworden en heel erg mistig. Gisteren was het nog als in een sprookje, nu was het meer zoals in de oude volksverhalen waar verhaald wordt van de witte wieven. Spookachtig.... We waren blij dat we weer 'thuis' waren.

Wat ik gisteren nog was vergeten te melden: Toen we hier aankwamen lag er al een stapeltje post op ons te wachten. Een leuke aankomst. Dus bedankt heit, familie Tijsen, Thomas en Mathijs en de andere vd Meertjes.


  • 04 Februari 2010 - 20:07

    Tryn:

    Wat weer een verrassingen, maar inderdaad in Hongarije moet niks je meer verbazen. En alles gaat slow , slow maar voor de stress is dat natuurlijk wel heel goed. Voor hun stress dan we te verstaan, niet voor die van jullie. Maar jongens geniet er nog maar even van voor je het weet zit je weer in dat drukke , natte Nederland. Ik ga ervan uit dat jullie geniet overtuigingskracht hebben om die sleutel binnen te halen en aan de slag te gaan. En als je dan toch bezig bent knap dan ook even die tijdelijke, tijdelijke woning op, kan ik daar straks mooi logeren als ik langskom. Groetjes vanuit dat wondermooie heerlijk rustige Fryslân. Grutte

  • 04 Februari 2010 - 21:03

    Hennie:

    Famylje, in ferhaal sa as we ferwachtsje koene, it aardige is dat ik my in foarstelling meitsje kin by de omjouwing omdat ik der alris west ha, is it noch krekt sa??
    Ik hoopje dat jimme it sprekwurd: Geduld is een schone zaak nog waardearje kinne mar ik kin my ek foarstelle dat it in ergenis wurdt.
    Moed h^alde , jimme komme hieltyd in stapke tichterby
    Oan it folgjende ferhaal

  • 04 Februari 2010 - 22:59

    Hennie De Jong (Afûk:

    Wat in prachtige ferhalen allegearre. Ik sjoch jûns let altyd noch even oft der wer nijs is. Ik ha wol yn 'e rekken dat jimme in soad geduld hawwe moatte. Sukses fierder! groetenis Hennie út Aldegea.

  • 05 Februari 2010 - 10:01

    Pytsje:

    Hoi familie,

    Ik begrijp dat mijn post nog niet is aangekomen...
    Hopelijk komt het snel aan. Ylse is aan het knutselen geweest voor Feije en een verlate kaart voor Jelle.
    Wat een geduld moeten jullie hebben.. Kan me voorstellen dat het soms frustrerend is.
    Hier in Reduzum alles goed. Ik heb deze week weer examens gehad. Even afwachten wat de uitslag is, maar durf voorzichtig wel te zeggen dat ik geslaagd ben.
    Jammer dat we jullie morgen moeten missen op het feestje van "grutte".
    En straks Feije z'n verjaardag, zonder visite.. Vast ook een rare gewaarwording voor hem.

    Succes met regelen, poesten, klussen en de rest.

    XX Pyt

  • 05 Februari 2010 - 10:30

    Eelke:

    A goeie, protte hin en wer gesleep sa, en dat yn'e kjeld en snie. ek leuk om de oare reacsjes te lezen fan freoen en famylje. wy ha noch noait safolle witten fan elkoar tink ik. jout in leuke ban fyn ik. we tomkje efkes foar pytsje har examen en hjir hat romy de cito-toets dyn! ek wat foar hongarije of? fierder ha ik hjoed frij foar de studsje, mar maot my der echt ta sette... koffie en maile is ek leuk.... afijn. moai dat jimme ferbining ha en wy mar raak skruiwe kinne. goed wiekein en op ta de seutel fan it echte tijdelijke hus! groetnis fan us.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Kisléta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2017

Útstapkes

21 Augustus 2017

Alle doazen binne fuort.

15 Augustus 2017

Rûnbringen 2017

31 Augustus 2016

In 'ongenode gast'

21 Augustus 2016

Even byprate
Familie

In december reizen wij met het hele gezin naar Hongarije. De bedoeling is dat wij hier 8 maanden vrijwilligerswerk in een kindertehuis gaan doen.

Actief sinds 29 Sept. 2009
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 212023

Voorgaande reizen:

28 December 2009 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: