De natuur ontwaakt - Reisverslag uit Kisléta, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu De natuur ontwaakt - Reisverslag uit Kisléta, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu

De natuur ontwaakt

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Familie

31 Maart 2010 | Hongarije, Kisléta

We kunnen hier genieten van de natuur heel dicht bij huis. Naast ons huis is het park dat bij het tehuis hoort. In de winter zagen we bijna geen dieren maar nu komt alles weer tevoorschijn. Vlak bij ons raam hebben houtduiven een nestje gemaakt. Ymkje heeft naar eigen zeggen een fazant gespot. Zo af en toe komt Woody Woodpecker voorbij. 's Avonds vallen we in slaap met het geluid van kikkers op de achtergrond. Ook kunnen we elke avond genieten van een prachtige zonsondergang.
Maar gisteren zag ik echt iets heel speciaals. In de avondschemering haalde ik de was in en ik zag iets in het maïsveld achter ons huis springen. Eerst dacht ik nog aan hazen maar daar waren ze echt te groot voor, zelfs voor paashazen :). Het waren twee herten. En mijn ogen hebben me niet bedrogen want de dames zijn op onderzoek uitgegaan en hebben sporen gevonden. Bovendien zag ik ze weer toen ik vanmorgen door het park naar het werk liep.
Dus nu moet ik even Grutte rehabiliteren! Een hele tijd geleden was ik met de familie hier in een huisje vlakbij. Op een ochtend zei Grutte tegen ons dat ze die nacht een wild zwijn had gezien. Wij lachen, dachten dat ze een beetje malende was. Maar nu lijkt het me toch niet helemaal onmogelijk.

  • 31 Maart 2010 - 20:43

    Lytse Tryn:

    Haha, dat verhaal van het wilde zwijn weet ik nog heel goed. Hebben toen overdag nog op een uitkijktoren gestaan, en ik durfde 'savonds niet meer het huisje uit....
    Maar volgens Bas is er nog wel een groot verschil tussen een hert en een wild zwijn ;-)
    Hier is alles ok, business as usual, en nog altijd een steeds dichterbij komende deadline voor het proefschrift, dus veel aan het schrijven.
    Geniet van de Hongaarse lente! Groetjes uit Amsterdam van Tryn en Bas

  • 01 April 2010 - 10:51

    Brecht:

    Noch in pear daagjes, dan kinne we dit mei eigen eagen sjen! We binne erg benijd en hawwe der sin oan :) Oant gau!

  • 01 April 2010 - 11:11

    Hennie Ut Boksum:

    Famylje,
    ik soe net te bot nei grutte trijn lusterje, dy sjocht pinguins yn Australie, beren op in plak yn Amerika wêr't wy se nea sjoen hawwe dus grutte hat wat mei bisten.
    Genietsje fan de natoer en betink dat der oeral op de wrâld nei libben komt en de bisten soms de lytse moaie momintsjes bringe
    de groeten oan de berntsjes

  • 01 April 2010 - 15:28

    Jasper En Anneke:

    Hallo allemaal
    fijn dat het goed met jullie gaat,en dat jullie nu je eigen huisje hebben en ook al loges als ik het goed heb gelezen leuk zeg,hier is alles oke maar ook noch geen voorjaar net een hagelbui gehad wij wensen jullie hele gezellige paasdagen toe en de groetjes daar van ons

  • 03 April 2010 - 15:53

    Jan Piet:

    Hoi allegearre,

    Jimme genietsje dêr folop hear ik wol. In soad ta sjen sa yn de iere maitiid. Ik hie wol graach ruilje wollen om te sjen wat foar wyld dêr by jim sit. Ik wachtsje noch op in omskriuwing van de spjocht. Ik tink dat it de grutte bûnte is. Hjir yn Fryslân sitte ek wol herten (reeën) fansels, mar dy sjogge je yn it doarp Mantgum net. Wylde baarchen is in oar ferhaal. Dat is wol spektakulêr. Slagget it jimme om wat (plaatsjes fan it wyld) te sjitten? Ast de bisten sâlt op de sturt leist, dan bliuwe se stil sitten!!

    Groetnis fan Jan Piet (en ek fan Wype en Geke)

  • 03 April 2010 - 16:15

    Tryn:

    Ja ik ben zo gek nog niet. Zoals je kunt lezen geloofd Hennie er niks van, maar ja die heeft dan ook al jaren een bril en ikke niet. Hopelijk kan ik binnen niet al te lange tijd het wild weer zlef spotten in Hongarije en wie weet lukt het mij dan om een beer op het netvlies te krijgen. Net een hele dikke bui gehad in Boksum maar nu schijnt het zonnetje weer en zingen de volgels en is het lente. Groetjes uit Boksum en oant sjen. Grutte

  • 03 April 2010 - 17:47

    Heit:

    Hoi allegearre. Wat ik my no ôffreegje is oft der ek ljippen en skriezen yn Hongarije sitte. It liket my wol wat ta om op de poesta te aaisykjen, of net Jan Piet? Fan 't jier de slach mist mei de aaien, mar takom jier better sille wy mar rekkenje. Der binne trouwens mar in bytsje fûgels, je soene der mismoedich fan wurde. Mar miskien feroaret it noch yn dizze moanne as it waar wat sachter wurdt. Dat hoopje ik dan mar. Der komme in protte klean en knuffels jimme kant op, ik tink dat Jelle mar mei de karre nei Eastenryk moat. Fierders op 't stuit gjin nijs. Allegearre goede Peaskedagen tawinske út Boksum.

  • 04 April 2010 - 11:16

    Syds:

    Hoi allegearre,

    om noch efkes werom te kommen op in earder ferslach; in "specht" is in spjocht yn it frysk. It falt my al wat ôf, en ek dat heit jim net efkes te plak setten hat. Mar fierder gjin nijs út Ljouwert, ik bin de wiken yn it Hearenfean oan it ôftellen. Miskyn (at jim dat past) kin ik yn de simmer noch wol lâns komme.

    Groeten, Syds.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Kisléta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2017

Útstapkes

21 Augustus 2017

Alle doazen binne fuort.

15 Augustus 2017

Rûnbringen 2017

31 Augustus 2016

In 'ongenode gast'

21 Augustus 2016

Even byprate
Familie

In december reizen wij met het hele gezin naar Hongarije. De bedoeling is dat wij hier 8 maanden vrijwilligerswerk in een kindertehuis gaan doen.

Actief sinds 29 Sept. 2009
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 212029

Voorgaande reizen:

28 December 2009 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: