Donderdag 16 juli - Reisverslag uit Kisléta, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu Donderdag 16 juli - Reisverslag uit Kisléta, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu

Donderdag 16 juli

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Familie

16 Juli 2015 | Hongarije, Kisléta

Hallo allemaal,
Daar zijn we dan weer. Ik zal proberen regelmatig verslag te doen van onze belevenissen en het vrijwilligerswerk in Hongarije.
De reis hier naar toe verliep voorspoedig. Het was wel druk op de weg, maar gelukkig hebben we geen files gehad. De eerste dag zijn we redelijk ver gekomen, in de buurt van Regensburg. De tweede dag wilden we Bruck an der Leitha halen. Omdat we heel vroeg waren, hebben we een tussenstop in Melk gemaakt. Iedere keer als we daar langs rijden, zien we een prachtig kasteel. Dit hebben we dus nu van dichterbij bekeken. Het bleek alleen niet een kasteel maar een Stift te zijn. Een soort van kerk met klooster. Mooie gebouwen, rijk versierd. We zijn ook nog even naar de Altstadt gelopen.
Na de overnachting in Bruck an der Leitha zijn we verder gereden naar Kisléta. Om half drie waren we bij het tehuis. De kinderen stonden al op ons te wachten. Ons huis verkeert in redelijke staat, geen lekkage gehad deze keer. Na het uitpakken boodschappen gedaan, gegeten en vroeg gaan slapen.
Gisteren hebben we alle dozen gesorteerd. Die zijn twee weken terug al gebracht. Helaas stond alles door elkaar. Dus moesten we flink sjouwen, ik heb nu last van spierpijn. 's Middags hebben we een bezoek gebracht aan Erica. Erica is een oud-collega die nu werk heeft gekregen op een kleuterschool in Tatabánya. We hadden haar speelgoed beloofd voor de school en dat hebben we langsgebracht. Ze was er erg blij mee.
Vandaag hebben we de dozen verdeeld en een planning gemaakt voor volgende week. In totaal zijn er 533 dozen die rondgebracht moeten worden. We hoeven ons dus volgende week niet te vervelen.
Vanmiddag in de Tesco een Hongaarse bakplaat gekocht voor boven het vuur. Zonet meteen uitgeprobeerd en heerlijk gegeten. Jelle en Feije waren in hun element.
Morgen gaat Jelle tapijt leggen in de slaapkamer van de meisjes. Dit hebben we vanmiddag ook gekocht. Weer een leuk momentje bij de kassa. Wij dachten: het tapijt ligt op de auto, wij betalen en klaar is kees. Helemaal verkeerd gedacht. Er moest een uitgebreide rekening komen op naam. Er staan maar liefst drie stempels op en een handtekening. Het duurt even, maar dan heb je ook wat .

• 19 Juli 2015 - 11:59

Jan Pasma:

Hoi dêre,

Moai om te hearren dat jim in goede reis hân hawwe. En ek al wer wat kultuer opsnúfd lês ik. Wy seagen op it sjoernaal dat it by jimme dik yn de tritich graden is, dat dan sil Jelle freed wol switten hawwe by it lizzen fan de flierbedekking, of foel it wat ta? Hjir is it op it stuit reinich waar, in moai sacht reintsje, goed foar de tún en ik tink dat in protte boeren der ek wol wiis mei binne, want oer it algemien is it de lêste moannen wat te droech neffens de waarmannen. Fierder alles goed hjirre, dat ik soe sizze, oant oare kear en sukses mei it rûnbringen fan de doazen.

Groetnis fan heit