Donderdag 08 oktober - Reisverslag uit Berettyóújfalu, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu Donderdag 08 oktober - Reisverslag uit Berettyóújfalu, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu

Donderdag 08 oktober

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Familie

08 Oktober 2009 | Hongarije, Berettyóújfalu

Gisteravond waren we allebei moe en een beetje teleurgesteld. We vroegen ons af of het wel zo nuttig is wat we hier gaan doen. Ik hoop dat we morgen of als we hier zijn in januari de directeur duidelijk kunnen maken dat we ook echt aan het werk willen. Mocht dit niet lukken dan kunnen we misschien iets regelen via de kerk of via Maria (de moeder van mijn vriendin).
Vandaag zijn we in Debrecen geweest om alvast te kijken waar we het beste inkopen kunnen doen. Ook zijn we alvast naar Furta en Zsaka gereden. Hier hebben we een klein filmpje gemaakt voor de kinderen. De school hebben we al gevonden, het is niet groot maar van buiten ziet het er netjes uit.
Morgen krijgen we dan ook ons tijdelijke woning te zien. En natuurlijk is er de kennismaking met de kinderen en het personeel. Erg spannend!
Vanavond willen we alvast een lijst gaan maken van dingen die we mee kunnen nemen van thuis en dingen die we hier moeten kopen. Het wordt echt een beetje kamperen, vrees ik. We kunnen niet al te veel mee en alles kopen is ook vreselijk duur.
Een marktplaats hebben ze hier vast ook maar helaas is ons Hongaars niet goed genoeg om te kunnen onderhandelen.
Gisteren hebben we Tjitske en Ymkje aan de telefoon gehad. Het gaat goed. Vanochtend heb ik even met Feije gesproken, ook hij heeft het naar zijn zin. Wij missen de kinderen wel. Als het even kan, willen we morgen alvast een stuk rijden zodat we zondag vroeger thuis zijn.
Overigens is het weer hier fantastisch, we kunnen de korte broek aan. Gisteren en vandaag was het 28 graden!!

Renske

• 09 Oktober 2009 - 19:28

Hennie E Bruin:

Jelle en Renske,

Spannend allegear hear. Bin benijd hoe't it allegear komme sil. Ik winskje jim yn alle gefallen in soad sukses.

groetnis
    Hennie