Ingesneeuwd - Reisverslag uit Szentistván, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu Ingesneeuwd - Reisverslag uit Szentistván, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu

Ingesneeuwd

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Familie

01 Februari 2010 | Hongarije, Szentistván

Ja, jullie lezen het goed: we zijn ingesneeuwd! Dat wil zeggen, met de auto komen we nog wel weg maar met de aanhangwagen wordt het een stuk lastiger. Ten eerste moet dat ding uitgegraven worden dus hebben we vanochtend eerst een sneeuwschuiver gehaald. Toen we onderweg waren, bleek dat de weg ook slecht begaanbaar is. Hobbelig en glad. Met de auto al niet leuk, met de kar een beetje link. Bovendien zou het na het uitgraven zo laat zijn dat wij bij donker aankomen en dat lijkt ons geen goed idee.
We gaan dus straks eerst sneeuwruimen en alle bedden weer opmaken. Gelukkig kunnen we hier in ieder geval tot woensdag blijven. We hebben gebeld met de directrice, zij is er morgen niet maar woensdag wel. Dan gaan we een nieuwe poging doen.
Onderweg een mooie foto gemaakt, zie fotoboek.

• 01 Februari 2010 - 10:12

Hennie:

It is echt in reis mei hindernissen.
    Juster al te betiid posityf west. No binne der wer oare saken dy tsjin sitte.
    Beppe soe wol sizze, in skeppe yn de auto dan komst in hiel ein

• 01 Februari 2010 - 10:41

Heit:

Ynsnijd, no jimme belibje dêr wol wat! Witte jimme noch fan 1979 yn Fryslân? Dêr docht de foto my wat oan tinken. Sa't ik niis al maild ha en Hennie ek seit, jimme hawwe dêr wol tsjinwyn hear, no wer snie. En ja, mar in skeppe yn de auto en wat âlde matten of sa. As je fêstsitte dan dy matten mar ûnder it tsjil om wer los te kommen. Mar it wichtichste is, net op paad gean as it net fertroud is. Dan mar in pear dagen letter yn Kisléta oankomme, dat makket no dochs ek neat mear út. In goede en feilige reis tawinske.

• 01 Februari 2010 - 11:49

Tryn:

Prachtige foto,s lijkt bijna Fryslan, alleen is het hier nog wat erger eh eh. Maar ook hier vallen alweer sneeuwbuien naar beneden en hebben al de nodige auto's en mensen schade opgelopen de afgelopen weken. Rustig blijven en inderdaad wat materiaal om uit te graven bij de hand en dan gaat het woensdag hopelijk lukken. Succes Grutte

• 01 Februari 2010 - 14:40

Eelke En Marg Wirdum:

hoi daar in het witte hongerije. lekker nog tot woensdag sneeuwscheppen jongens, het is nog vakantie! en een goede fries is wel wat went toch?
    volgende keer dus een sneeuwschiuver meenemen in de kar en een bladblazer en schaatsen! goede en veilige reis naar kisleta!

• 01 Februari 2010 - 14:41

Eelke:

ik hoor net van margaret dat jullie de schaatsne meehebben, dus bedoel ik de priksliede!toedeloe!

• 01 Februari 2010 - 20:12

Jaap:

Er is een groot verschil met juli. Jullie hebben qua kledij jullie aan moeten passen. Hongaars spreken verdient een groot compliment. Ik wens jullie alle goeds en blijf (als ik het niet vergeet) jullie op afstand volgen. Veel succes daar. Vrijdag ga ik weer squashen, hm. Groet,
    Jaap uit Leeuwarden en Bolsward.

• 02 Februari 2010 - 18:00

Jasper En Anneke:

Zo zo dat is echt winter,voor de kinderen natuurlijk wel fijn maar als je moet verhuizen iet anders.Moeten jullie een eind rijden naar Kislèta?wij wensen jullie een veilige aankomst groetjes

• 03 Februari 2010 - 00:25

Syds:

Hoi allegearre,

jim hiene better in frysk hynder en in belslide mei hawwe kinnen. Dy hoege je ek net út te graven en je hoege ek net de rúten te skraabjen at it ferzen hat. Hawwe jim de truk mei de matten ûnder de tsjillen ek prebearre ;).

Gr. Syds.

• 03 Februari 2010 - 10:05