Veranderingen - Reisverslag uit Kisléta, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu Veranderingen - Reisverslag uit Kisléta, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu

Veranderingen

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Familie

29 Juli 2013 | Hongarije, Kisléta

Toen we in februari hier in Kisléta waren, hadden we al kennisgemaakt met de nieuwe directrice. Ze leek ons toen heel aardig maar die mening wordt niet door iedereen hier gedeeld.
Sommige medewerkers zijn erg ontevreden over de ‘nieuwe bezem’. Ze vinden dat ze te streng is en dat er te veel wordt veranderd. Die veranderingen hadden wij ook al opgemerkt maar volgens ons zijn het niet alleen maar verkeerde veranderingen. Er is nogal een wisseling in het personeelsbestand. Enkele van de leerkrachten van de school zijn vertrokken naar elders. Ze worden niet vervangen door nieuwe medewerkers. Als dit ten koste zou gaan van de aandacht voor de kinderen zou ik dat erg jammer vinden. Maar het is helaas zo dat ze met meer mensen niet meer kinderen ophalen en daar mee werken.
De twee chauffeurs rijden niet meer enkele keren op een dag heen en weer om zusters op te halen en weer thuis te brengen. In plaats daarvan werken ze per toerbeurt in de wasserette en bij de dagbesteding (keramiek). Ook de magazijnbeheerder helpt nu ’s ochtends mee in de wasserette. Heel goed dat ze eindelijk inzien dat daar mensen nodig zijn, Jelle heeft niet voor niets daar mee geholpen in 2010. Het is naast de keuken een plek waar wel hard wordt gewerkt.
We snappen wel dat het voor de werknemers vervelend is dat ze andere dingen moeten doen dan voorheen maar nu er steeds minder geld binnenkomt, zal er toch ergens op bezuinigd moeten worden. Bovendien worden de mensen nu ingezet op plekken waar ze nodig zijn en hoeven ze niet meer wat rond te hangen.
Verder zijn ze druk bezig met verbouwingen. De kleuterschool is twee jaar geleden al uitgebreid en nu volop in gebruik. Ze hebben Europese subsidie gekregen om nieuwe radiatoren te plaatsen. En er worden zonnecollectoren op het dak geplaatst.

• 31 Juli 2013 - 12:52

Hennie De Jong (afûk):

Moai om jim ferhaaltsjes te lêzen! Jim meitsje dêr hiel wat mei. Sukses mei alles.
    groetenisse,
    Hennie