Liefde is ...... - Reisverslag uit Kisléta, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu Liefde is ...... - Reisverslag uit Kisléta, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu

Liefde is ......

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Familie

05 Juli 2010 | Hongarije, Kisléta

.... midden in de nacht voor je vrouw een dokter zoeken met je beperkte Hongaars. Dat is wat Jelle zaterdagnacht voor mij heeft gedaan. We waren op visite geweest en hadden daar pizza en gebak gegeten. Ik kreeg daar al een beetje last van buikpijn maar toen de kinderen later naar bed waren, zakte het weer wat af. Later op de avond kwam het terug en ben ik naar bed gegaan. Toen Jelle naar bed ging, werd ik wakker met heftige buikpijn. Ik wist niet meer hoe ik moest liggen en kon bijna niet normaal ademen. Na een poosje begon ik ook heel erg te trillen en ik was duizelig en voelde me heel raar. Het was al half twaalf maar zo wilde ik niet de nacht doorbrengen. Jelle dus op de fiets naar het tehuis. Overlegd met de dienstdoende zuster. Zij heeft eerst de hoofdzuster gebeld en daarna de dokter. Jelle heeft met handen en voeten uitgelegd waar ik last van had. Hij had het wel een beetje benauwd, vooral toen ze begonnen over de ziekenauto. De dokter had graag dat we langskwamen maar Jelle had bier gedronken en ik kon niet meer rijden. Ze hebben toen telefonisch medicijnen voorgeschreven en die hebben gelukkig geholpen.
Nu maar hopen dat het niet nog een keer gebeurt want ik ga hier liever niet naar de dokter of, erger nog, naar het ziekenhuis. Ik wacht wel even tot we weer naar ons eigen vertrouwde huisarts kunnen. :)

De kinderen zijn dit weekend twee keer op visite geweest bij een collega van mij. Zij heeft twee kinderen in dezelfde leeftijd en ze hebben een zwembad in de tuin. Jullie begrijpen dat dit een grote aantrekkingskracht heeft op de kinderen. Het was erg gezellig. Feije heeft er twee nieuwe vrienden bij. De zoon van mijn collega is twaalf en zijn neef dertien en bij Feije is het nu Atila en Patrick voor en na. Zij zijn groot en sterk en helpen hem met alles. Grappig om te zien dat twee van die grote knullen braaf alle bevelen van onze kleine man opvolgen.

Afgelopen vrijdag is meneer Osten nog een keer langs geweest in het tehuis. Hij stelde ons voor om tijdens het wijnfestival in oktober zijn tuin open te stellen om daar de producten uit het tehuis te verkopen. De directrice vond dit een goed plan maar wilde eerst wel even kennismaken met deze man. Een goed gesprek gehad. Meneer Osten was zo enthousiast dat zelfs de directrice van plan is om mee te helpen met de verkoop. Waarschijnlijk gaan er nog twee collega's mee. Zij gaan de producten verkopen en kunnen er ook alles over vertellen. Meneer Osten zelf gaat de catering doen voor de mensen die in zijn tuin wat willen drinken. De winst hiervan ook gaat naar het tehuis. Jelle gaat een reclamebord maken. Wij zijn heel benieuwd of het een succes wordt. Helaas zijn wij dan al weer thuis maar hij heeft beloofd foto's te sturen. Gaat het goed met de verkoop dan is het voor herhaling vatbaar. Het is fijn om te zien dat mensen zo meedenken en dat het ook opgepakt wordt hier!

Verder vorige week nog uitnodigingen de deur uitgedaan voor Ymkje haar feestje. Woensdag wordt ze al weer negen jaar! Het was nog een hele kunst om de uitnodigingen goed in te vullen. Allemaal Hongaarse zinnetjes waarvan natuurlijk weer de helft niet in het woordenboek staat. Het kan best zijn dat we hele domme dingen hebben opgeschreven maar ik heb nog geen commentaar gekregen.
De taart is besteld, we gaan oudhollandse spelletjes doen, pannenkoeken bakken en we hebben iets gekocht om te knutselen. Moet goed komen zou je denken. Wij hebben er in ieder geval zin in.

  • 05 Juli 2010 - 19:27

    Anna Karin:

    He jong,jim belibje der ek wat sis! Fielst dy no hopelijk wer hielendal goed. Moai dat Feije sokke grutte freonen hat :-) En Ymkje ek wer 9, it giet hurd he! Hjir hast fekânsje. De mantsjes binne der ek wol oan ta. Oar jier wurdt hun groep splitst, dan sitte se net mear bij elkoar. Dat sil ek wol wenne wêze ;-)

  • 06 Juli 2010 - 06:34

    Tryn:

    Hoi Rens, gat het weer een beetje beter? Hopelijk wel, maar volgens mij is dit gewoon de straf voor al dat taart eten, steeds maar weer. Die maag en darmen konden gewoon al dat vet en zoet niet meer aan. Maar inderdaad het is beter om in Nederland de dokter te bezoeken en zeker het ziekenhuis, ze zijn daar altijd een beetje rigoureuzer dan wij gewend zijn. Succes met het feestje en maak er wat moois van.

  • 06 Juli 2010 - 13:39

    Margaret:

    ja als dat geen echte
    liefde is.......
    maar niets aan z,n pijn in je buik in een vreemd land.
    maar gaat het inmiddels weer beter met je renske???
    en wat een enorme bikkels die dames.die hebben hun varkentje wel gewassen.
    we zijn nu eindelijk wat met de vakantie bezig,komen in de vakantie stemming .
    we hebben er zin in ,we hopen van jullie ook....hahaha.
    de groetjes allemaal en tot gauw.xx marg

  • 07 Juli 2010 - 08:40

    Jasper En Anneke:

    gefeliciteerd met jullie dochter en hoop dat het met jou renske verder ook weer goed gaat wij gaan vrijdag even in oudemirdum kijken groeten en een fijne dag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Kisléta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2017

Útstapkes

21 Augustus 2017

Alle doazen binne fuort.

15 Augustus 2017

Rûnbringen 2017

31 Augustus 2016

In 'ongenode gast'

21 Augustus 2016

Even byprate
Familie

In december reizen wij met het hele gezin naar Hongarije. De bedoeling is dat wij hier 8 maanden vrijwilligerswerk in een kindertehuis gaan doen.

Actief sinds 29 Sept. 2009
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 212014

Voorgaande reizen:

28 December 2009 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: