Een dooie mus - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Familie Meer - WaarBenJij.nu Een dooie mus - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Familie Meer - WaarBenJij.nu

Een dooie mus

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Familie

26 December 2009 | Nederland, Amsterdam

Even een update voor we weggaan. De vorige keer schreef ik dat Nelly nog een plek voor ons geregeld had en dat er ook een huis voor ons was. Vorige week bleek dat het weer een typisch geval was van: blij gemaakt met een dooie mus.
We hadden namelijk vragen aan haar gemaild maar hoorden maar niks. Toen ik vorige week nog een keer mailde, kreeg ik wel een antwoord. Het huis waar wij in konden wonen, bleek onbewoonbaar, ze wilden het renoveren maar dit was dan pas in de zomer klaar. Of dat een heel groot probleem was??
En of dit een groot probleem was! Omdat ze daar nu allemaal vakantie hebben, kon ze ons niet verder helpen en waren wij dus weer terug bij af. Ondertussen had ik alles al ingepakt en hadden de meisjes afscheid genomen van school. Daarom hebben we besloten toch maar te gaan. We gaan nu eerst vier weken wonen in een vakantiewoning. Zo kunnen we dan rustig zoeken naar een andere woning en de verblijfsvergunning regelen. Lukt dit echt niet dan zien jullie ons snel weer terug. Lukt het wel dan blijven we gewoon tot eind augustus.

Dizze wike stiet ek yn it teken fan it ôfskied nimmen. Jelle op syn wurk en de famkes op skoalle. De bern út harren klasse hawwe boekjes makke mei ferhaaltsjes en tekeningen. Hartstikke leuk!
Hjoed ek al ôfskied nommen fan Jelle syn âlders. Ik koe my hiel lang goed hâlde oant it momint dat Tjitske sei dat se beppe sa misse soe. Lokkich hawwe we dan Feije noch. Pake hie it oer syn knul. Seit Feije: Pake, ik bin net in nul!
Moarn folget dan de rest noch. Dat wurdt wol even slikke, tink ik.

  • 27 December 2009 - 13:02

    José Betten:

    Oh jee, wat een zootje zeg! En wat een doorzettingsvermogen hebben jullie! Ik hoop dat jullie alsnog iets fatsoenlijks kunnen vinden. Veel succes en sterkte!

    José.

  • 27 December 2009 - 20:22

    Martine :

    Jullie verhalen gelezen...tjeeh komt heel wat bij kijken en echt soepel verloopt alles niet! Toch,morgen goede reis en veel plezier met jullie grote avontuur!!!
    Groetjes,buur nr 24

  • 28 December 2009 - 09:48

    Trijntje:

    Hoi family,

    as it goed is binnen jim no underweis. Heel veel succes en geluk in Hongarije in 2010 en ik kom zeker een keertje langs.
    Reis je droom achterna dan vergaat het jullie niet zoals in de volgende tekst:

    De dreamen dy't ik dreamde
    binne fêstrûn yn'e kjeld
    De dagen dy't ik ferprutste
    ik har se mar net teld.
    de tiid raant troch myn fingers
    as lutse flokjes snie
    in doaze miste känsen
    wylst ik sa seker wie.

    See you, Grutte

  • 28 December 2009 - 21:01

    Monique En Teake:

    Hoi Jelle en Renske,

    Spiterernôch ha wy snein net yn Deinum ôfskie fan jim nimme kinnen. Wy winskje jim in goede reis, en hoopje dat jim in goed hûs fine sille. Hoe fine de bern de reis? Spannend? Wy folgje jim fia dizze pagina.

    Groetenis, Monique en Teake

  • 29 December 2009 - 07:38

    Trijntje:

    Hoi, wat is ook alweer het adres vd dames ??

  • 29 December 2009 - 07:53

    Heit:

    Hoi Jelle, Renske, Tjitske, Ymkje en Feije. It is hjir no winter, mar wol skjinne diken. Ik hoopje dat dat by jimme, yn Dútslân of Eastenryk ek sa is. Goede reis fierder en as jimme der binne sille jimme fêst wat fan jim hearre litte.
    Heit

    Tryn, it adres is; dedamesyntongerslan.waarbenjij.nu

  • 31 December 2009 - 11:35

    Nico En Joke:

    Een goede jaarwisseling gewenst in het verre Hongarije.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2017

Útstapkes

21 Augustus 2017

Alle doazen binne fuort.

15 Augustus 2017

Rûnbringen 2017

31 Augustus 2016

In 'ongenode gast'

21 Augustus 2016

Even byprate
Familie

In december reizen wij met het hele gezin naar Hongarije. De bedoeling is dat wij hier 8 maanden vrijwilligerswerk in een kindertehuis gaan doen.

Actief sinds 29 Sept. 2009
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 212005

Voorgaande reizen:

28 December 2009 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: