Eigenaardig - Reisverslag uit Kisléta, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu Eigenaardig - Reisverslag uit Kisléta, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu

Eigenaardig

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Familie

21 Mei 2010 | Hongarije, Kisléta

Deze week weer een paar eigenaardigheden geconstateerd.
Woensdag hadden mijn collega's een gesprek met de directrice op de planning staan i.v.m. het nieuwe systeem dat per september moet worden ingevoerd. Dit gesprek stond gepland voor 9.00. Iedereen zat enigszins gestrest te wachten toen om 9.15 de telefoon ging. Vrouw doctor had nu geen tijd, ze kwam om 11.00. Gevolg was dus dat de kinderen de hele ochtend geen les hebben gehad. Toen ik vroeg of het niet mogelijk was om tegen dit soort dingen te protesteren, keken ze me verbaasd aan. Onmogelijk!!!!! Dat kun je hier niet tegen de baas zeggen. En dat ik me er aan erger begrijpen sommigen echt niet.
Diezelfde woensdag zagen we nog iets waar we ons over hebben verbaasd. We reden door een buitenwijk van Nyiregyhaza. Hier stonden prachtige huizen. Bijna kasteeltjes waren het. En ze stonden aan een hele lange modderweg vol kuilen en plassen.
Gisteren gingen de meisjes met school naar het theater. Op het briefje stond dat ze gewoon om vier uur uit zouden zijn. Ymkje was om kwart voor vijf bij school en Tjitske nog een half uur later. Onze kinderen komen altijd zelf naar huis maar er hebben dus ook ouders een uur staan wachten. Prettig!

Tryn is ondertussen weer naar huis. We hebben erg van haar bezoek genoten. Woensdagmiddag was het nog redelijk weer. We hebben een bezoek gebracht aan het museumdorp in Sostó.
De kinderen en vooral Feije zullen tante Twyn wel missen! Feije vroeg donderdagochtend of ze nog even langskwam. Hij mist natuurlijk het op schoot zitten en knuffelen. Laatst zat hij bij Jelle op schoot. Toen zei hij: Twyn, kom hjiw wis. Tút! Ja, zo af en toe is het een slijmbal!

Gisteren een vergadering gehad met de directrice. Tryn vond het een goed idee om hier studenten stage te laten lopen. Ons huis staat na augustus leeg en ze zouden hier kunnen wonen. We hebben het voorgesteld en de directrice vond het een goed idee. We hebben Hennie al gevraagd om adressen van de juiste personen. Wordt vervolgd dus.
Een ander voorstel was om de spullen die ze hier maken te verkopen in Nederland. Ook dit plan is goedgekeurd. Volgende week gaan we dingen uitzoeken en inpakken. De mensen van het Diensthuis nemen dit dan voor ons mee. Als we een stand kunnen krijgen, willen we deze spullen verkopen op de Pompoendagen (18 en 19 september) in Jellum.
Verder hebben we er voor gezorgd dat een jongetje uit het tehuis doorgestuurd wordt naar het ziekenhuis. Ik heb hem nu een paar keer bij de hydrotherapie geholpen. Al de eerste keer zag ik dat zijn balzak enorm groot was. Toen ik er naar vroeg, zei mijn collega dat ze dit had gemeld bij een zuster. Later nog een keer gevraagd, nog een keer gemeld bij de zuster. Maar er gebeurde maar niks. Nu heb ik het besproken met de directrice, zij is tevens kinderarts, en ze heeft gisteren gelijk gekeken. Het blijkt een hernia te zijn. Dinsdag gaat hij nu voor onderzoek naar het ziekenhuis en later wordt hij dan geopereerd. Ik ben blij dat hij nu eindelijk wordt geholpen maar ik begrijp niet waarom dit niet eerder is gebeurd.

Vandaag hebben we de vouwblaadjes die Brecht en DP hadden meegenomen afgeleverd bij Feije zijn school en de school bij het tehuis. Thuis had ik voor beide scholen een map gemaakt met voorbeeldwerkjes en Jelle heeft de sjablonen getekend. Beide kleuterscholen waren er bijzonder blij mee.

  • 22 Mei 2010 - 21:17

    Tryn:

    He familie, jullie boeken vooruitgang, de frau doctor luistert al naar jullie en onderneemt actie als het nodig is , goed hoor. En jij blij Rennie dat er nu toch iets aan die jongen wordt gedaan. Wie weet hoe lang hij er anders nog mee had omgelopen omdat iemand het niet de moeite waard vindt om er nog eens naar te kijken. En helaas als dat de datum vd pompoen dagen is in september , dan ben ik er niet, anders had ik graag een paar uurtjes in de stand gestaan.
    Groetjes en oant sjen

  • 23 Mei 2010 - 13:17

    Pietrik Van Zuiden:

    Hoi allemaal,
    Het ontroerd mij iedere keer als ik jullie berichtjes lees, dat jullie zulke waardevolle dingen kunnen doen voor die kinderen. Het lijken voor ons zulke kleine dingen maar zijn wel van groot belang. Heel veel plezier en tot schrijfs!

    groeten Pietrik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Kisléta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2017

Útstapkes

21 Augustus 2017

Alle doazen binne fuort.

15 Augustus 2017

Rûnbringen 2017

31 Augustus 2016

In 'ongenode gast'

21 Augustus 2016

Even byprate
Familie

In december reizen wij met het hele gezin naar Hongarije. De bedoeling is dat wij hier 8 maanden vrijwilligerswerk in een kindertehuis gaan doen.

Actief sinds 29 Sept. 2009
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 212028

Voorgaande reizen:

28 December 2009 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: