Een volle week - Reisverslag uit Kisléta, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu Een volle week - Reisverslag uit Kisléta, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu

Een volle week

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Familie

25 Februari 2011 | Hongarije, Kisléta

Even een verslag van de rest van de week.
De meiden wilden er dinsdag een leuke dag van maken en dat is gelukt. We zaten al vroeg in de auto naar Debrecen. Eerst op naar de boekwinkel. Hier hebben we twee leerboeken voor de vrouw van Robi gekocht zodat ze Nederlands kan leren. Robi zelf was er ook erg blij mee, de grammatica wordt goed uitgelegd, zei hij.
Zelf hebben we twee Hongaarse leesboeken gekocht zodat we thuis verder kunnen studeren. Ik had trouwens gedacht dat we meer vergeten zouden zijn. Het is verbazingwekkend hoeveel er weer boven komt drijven als je hier weer bent. We keuvelen er weer lustig op los.
Daarna hebben we een heerlijk gebakje gegeten in de cukraszda waar ik ook eens met Grutte was, weet je het nog Grutte? In het Forum nog even geshopt. De meisjes hebben nieuwe schoenen gekregen, ze balen dan ook ontzettend dat er nu een pak sneeuw ligt en ze nog niet aanmogen.
's Middags in Nyirbátor pizza gegeten. Daarna gauw terug en Laci en Ricsi opgehaald. Ze vonden het fijn om weer even op bezoek te komen. Eerst natuurlijk uitgebreid de foto's bekeken en daarna een spelletje gedaan. De tijd ging weer te snel voorbij. We vonden dat Laci achteruit was gegaan, we moesten hem nu helpen naar de wc en zijn ademhaling gaat sneller. Volgens de directrice komt dit door het slechte weer.
Woensdag was Jelle 's ochtends aan het werk in de wasserette. Hij heeft het erg gemist. Of het nu het werk is of de dames dat laten we maar in het midden :)
Ik heb eerst wat in huis gedaan en toen heb ik met Tjitske en Ymkje drie kinderen opgehaald. Tjitske heeft ze geleerd om met scoubidou touwtjes te vlechten. Zsanett had het zomaar door, de anderen snapten het niet helemaal en Tjits heeft het maar afgemaakt. Annikó was ontevreden want die wilde twee. Maar we hebben al lang geleerd dat je je poot stijf moet houden bij deze kinderen. Nati wilde steeds traplopen, ja ze is weer terug uit het ziekenhuis! Erg leuk om haar weer zo blij te zien. Op de terugweg hebben we kauwgom gekocht voor de kinderen, helemaal gelukkig!
Na het eten mocht Markó mee. Hij vond het geweldig maar wij hadden het zweet overal. Hij is namelijk heel erg druk en zit overal aan. De dag ervoor had hij nog een raam gebroken.
Later op de middag kwam Robi langs met zijn zoontje. We hebben een aantal dingen voor hem uitgezocht. Het wordt nog een heel geregel met al die papieren. En toen moesten we nog naar de directrice. Thuis hadden we een aantal dingen gevonden op internet die ze hier voor ons gaan maken. Gaan wij weer gezellig naar de Pompoendagen! De meisjes waren ondertussen naar een vriendin.
Gisteren lekker uitgeslapen. Een bezoekje gebracht aan Feije zijn school. Heel leuk om te zien hoe snel Feije weer thuis is. Hij gaat zitten en begint te spelen. De juffen vonden het fijn om ons te zien.
Toen snel weer naar de directrice voor een bespreking samen met Rita van de werkplaats. 's Middags een bezoek gebracht aan de school van de meisjes. We voelen ons zo nu en dan net als de koningin. Praatje hier, knikje daar, zwaaien en lachen. Ze vinden het allemaal zo leuk om ons terug te zien.
Later op de middag zijn we naar Mariapócs gereden om daar een kaarsje aan te steken voor Peter, Nelly haar man. We hadden haar een e-mail gestuurd en ze schreef terug dat ze in Nyirbátor was bij haar ouders en dat ze het leuk vond om ons te ontmoeten. Ze is gister heel even langs geweest met de kinderen. Ze was heel rustig en flink, kan het nog steeds niet begrijpen. Het was fijn dat we elkaar even konden zien. In de zomer ontmoeten we elkaar weer.
Vandaag stond al weer in het teken van inpakken en afscheid nemen. Al weer een paar bezoekjes gehad en gebracht. Pisti was nog even mee, hij mocht met ons mee in de auto en heeft daarvan genoten. Van Zsanett kregen we gebak omdat ze morgen jarig is. Niet leuk om nu al weer afscheid te moeten nemen maar in de zomer komen we zeker terug!
Feije kan niet wachten om naar huis te gaan, Elly weet vast wel waarom :)
Dikke kus van ons allemaal.

• 29 Juli 2011 - 13:38

Eelke:

a goeie,

ik sjoch it, jimme binne nog net op internet....

mailen hat dan ek gjin sin tink ik.
    els gefal dank foar it bericht dat jimme der binne. groenis ut wurdum/nijehaske. TIGE TANK FOAR IT LIENEN FAN DE AUTO!