Status vrijwilligerswerk - Reisverslag uit Szentistván, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu Status vrijwilligerswerk - Reisverslag uit Szentistván, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu

Status vrijwilligerswerk

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Familie

08 Januari 2010 | Hongarije, Szentistván

Deze week hadden we nog maar een keer naar Nelly gemaild of het vrijwilligerswerk wel gewoon door kon gaan.
Vandaag hadden we een bericht terug. Eigenlijk hadden de mensen daar er op gerekend dat we pas in de zomer zouden komen. We konden vragen of het vanaf februari ook mogelijk was maar ze wilden eerst een gesprek met ons. De burgemeester wilde ook graag een gesprek met ons. Klinkt allemaal heel gewichtig, vinden jullie niet.
Als het goed is krijgen we dit weekend de telefoonnummers van Nelly zodat we een afspraak in Kisléta kunnen maken. Wordt vervolgd....

Vandaag hebben we enkele inkopen gedaan. Feije moest laarsjes want die van hem liggen nog thuis.
Tjitske moest nog een nieuwe spijkerbroek, die verkochten ze ook in die winkel. We hadden een mooie uitgezocht, de lengte was precies goed. Maar nu komt het, jullie geloven het niet: Ze kreeg de knoop niet dicht. Hij zat in de middel te strak. Zijn er dan kinderen die nog smaller zijn dan onze meid? Ik kan het me bijna niet voorstellen.
Voor 'grutte' hebben we een leuk kadootje gekocht. Nu maar hopen dat het ongeschonden aankomt.
Morgen gaan we naar het museum over de Matyó. Dit is de bevolkingsgroep die in deze streek woont. Kunnen de meiden daar mooi een werkstuk over maken. Ik hoop alleen dat Feije zich een beetje kan gedragen.
Zondag hebben we een bezoekje aan Lilla op de planning staan. Als het weer het een beetje toelaat tenminste. Op dit moment dooit het, we hadden vandaag veel regen.

• 08 Januari 2010 - 20:06

Trijntje:

Hier dooit het op dit moment echt niet het is vriesens koud. In Kisleta maar een mooi verhaal vertellen en misschien Feye meenemen dan zijn ze zo verkocht. Maar alle gekheid op een stokje hopelijk komt het goed, dan kunnen jullie los met waar je mee bezig wilt zijn. In Boksum is het goed met iedereen Beppe zit nu wel hele dagen binnen want buiten is het glad maar ooit zal het ook hier wel weer gaan dooien. En kinderen dunner dan Tjitske is inderdaad bijna niet te geloven. Groetjes en ps ik ben natuurlijke reuze nieuwsgierig naar dat kadootje ..
    Grutte

• 09 Januari 2010 - 18:44

Pake Jan:

Ja, eins kinne jo der net by dat der bern binne mei in tinnere mul as Tjitske. De story fermeldt net oft der ek noch in oare broek kommen is, mar dat sil 't wol nim ik oan. En hoe is it famkes en Feije, fermeitsje jimme jim noch wat? Spitich dat der gjin iisbaan yn 'e buert is. Hoe fine jimme it iten dêre? Of set mem elke dei makaroany, suerkoal of boerekoal mei woarst op tafel? Afijn, dat hear ik noch wolris fan jimme. Sis mar tsjin heit en mem dat se de groetnis oan Lilla en har famylje dogge. Wennet Lilla no yn Boedapest? Trouwens doch ek de groetnis oan Nelly en oan George en Maria as jimme dy treffe.
    In dikke tút foar jimme allegear fan Pake Jan.

• 10 Januari 2010 - 11:39

Janke TvS:

Wat aardich om jimme aventoeren te lêzen. Wy kinne hjir ek net reedride, de iennichtste iisbaan dy't wy hjir yn'e omkriten hienen is folbout mei hûzen. Miskien takomme wike yn it parkje hjir tichtby? Mar ja, eigen skult, dan hienen wy ek mar net om útens wenjen gean moatten!

It snijt hjir omraak en de hurde wyn soarget yn it noarden foar sniedúnen, dat de besite dy't juster en hjoed komme soe hat ôfbelle en dat is ek mar hiel ferstannich.

Hoe fine de famkes it op skoalle? Jimme hûs sjocht der moai út.
    Groetnis fanôf de Veluwe.