Eind goed, al goed - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Familie Meer - WaarBenJij.nu Eind goed, al goed - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Familie Meer - WaarBenJij.nu

Eind goed, al goed

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Familie

29 November 2009 | Nederland, Amsterdam

Vrijdagavond kwam dan eindelijk het langverwachte mailtje van Nelly.
En ze had goed nieuws! Het is Maria gelukt om een ander tehuis voor ons te vinden.
Ze had contact gehad met de directrice van het kindertehuis waar ze vroeger zelf directrice was. Hier waren ze heel enthousiast en ze konden ons verwelkomen. Op het terrein staat een woning leeg. Het fijne is dat we weten om welk tehuis en welke woning het gaat omdat we hier al een paar keer naar toe zijn geweest in onze vorige vakanties. Nu hebben we in ieder geval een beeld van waar we terechtkomen.
Het gaat om een tehuis voor gehandicapte kinderen en jongeren. Het is vrij groot en ze organiseren veel activiteiten voor de kinderen.
Natuurlijk moeten er nog wel enkele dingen geregeld worden, we hebben Nelly gevraagd om ons hierbij te helpen. Maar we kunnen weg!!
We zijn heel blij maar nog wel een beetje beduusd. Eigenlijk waren we ervan uitgegaan dat het niet door zou gaan. Even omschakelen dus.
En nu komt er ineens heel veel op ons af.
Gelukkig is Jelle nu even een week thuis ('s avonds in ieder geval). Dan kunnen de laatste administratieve dingen worden geregeld. Morgen zal ik een afspraak maken op de school van de meisjes om het lesmateriaal door te nemen. Ook kan ik verder met de grote schoonmaak. En dan begin ik na 5 december met inpakken.

  • 29 November 2009 - 11:59

    (lytse) Tryntje:

    Dat is geweldig nieuws! En waarschijnlijk ook een heerlijke opluchting voor jullie :) Blij dat het avontuur dan toch gaat gebeuren. Ik hoor met kerst wel of alles ingepakt is en jullie klaar zijn voor de reis! Tot dan, tút van Tryn

  • 29 November 2009 - 12:20

    Hennie:

    Lokwinske famylje,
    Wat in opluchting
    Kin ik wat foar jimme betsjutte??
    Ik gun it jimme nei al it wurk wat jimme der foar dien ha
    We prate noch wolris

  • 29 November 2009 - 17:47

    Dora:

    Hoi famylje,

    Dat is moai nijs! ik bin bliid foar jimme dat it no dochs trochgiet. Hawwe jim al it tariedingswurk teminsten net foar neat dien. Sukses tawinske mei de fierdere tariedingen.
    mei groetnis, Dora

  • 29 November 2009 - 18:07

    Trijntje:

    hey schitterend. En succes daar en nu met het regelen van de " laatste" dingen. Gelukkig dat het nu toch allemaal nog op de pootjes terecht komt. Voor jullie gaat dan eindelijk een grote droom in vervulling en de kids zullen er later ook met veel genoegen of weet ik hoe je het moet zeggen op terug kijken. Er zijn niet veel kids die deze kans van hun ouders krijgen. Natuurlijk kom ik langs als jullie daar zitten maar dat komt later. Nu eerst opruimen en inpakken en dan in Hongarije weer uitpakken en installeren. Het mooie is dat ik ook een beetje een idee heb waar jullie komen te zitten. Ooit wel eens bij Maria en het thuis in Kisleta langs geweest. LOKWINKSE

  • 29 November 2009 - 19:00

    Pietrik:

    Hey vander meertjes,
    Wat fantastisch dat het allemaal toch door kan gaan, jammer van de stress !! Maar die zijn jullie hopelijk straks snel vergeten. En nu genieten!! Succes met de laatste regel dingetjes.

    Groetjes Pietrik

  • 29 November 2009 - 19:15

    Jan Pasma (heit):

    Jelle en Renske en bern. Moai dat it dochs noch slagge is. Eins hie ik der ek net mear op rekkene dat it wat wurde soe. Lokwinske! Mar wat sil ik ûnwennich wurde fan jim.

  • 29 November 2009 - 19:30

    Hennie út Aldegea:

    Dat is yndied goed nijs, lokwinske! En sukses mei de fierdere tariedings.

  • 29 November 2009 - 22:06

    Herman Lubberts:

    Beste Jelle en Renske en bern,

    Fantastysk dat jim no dochs noch goed nijs krigen ha! Ik fûn it sa sneu foar jim dat it hiele ferhaal net troch gean soe. Moai sa, mar ja no is d'r wol wer wurk oan 'e winkel. It allerbêste tawinske mei de tariedings en wêr mogelik sil ik jim helpe (troch Jelle sa folle mogelik wurk út hannen te nimmen). Want ik wurdearje jim inisiatyf hiel bot! It bêste en Jelle oant nije wike (gean ik mar fan út)

  • 29 November 2009 - 22:47

    Eelke En Su:

    No goeie! wurd it dochs noch wat! we hien der eins ek net mear op rekkene, mar sjoch ris oan! machtig moai! we bin der foar jimme dus siz mar at der noch wat barre moat.
    we telle d edagen en sille jim straks misse!!!toedeloe!

  • 02 December 2009 - 11:39

    Carola:

    Wat een goed bericht Renske!!!! Ontzettend fijn voor jullie dat jullie TOCH gaan.
    Groetjes uit Nes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2017

Útstapkes

21 Augustus 2017

Alle doazen binne fuort.

15 Augustus 2017

Rûnbringen 2017

31 Augustus 2016

In 'ongenode gast'

21 Augustus 2016

Even byprate
Familie

In december reizen wij met het hele gezin naar Hongarije. De bedoeling is dat wij hier 8 maanden vrijwilligerswerk in een kindertehuis gaan doen.

Actief sinds 29 Sept. 2009
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 212014

Voorgaande reizen:

28 December 2009 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: