het weekend - Reisverslag uit Szentistván, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu het weekend - Reisverslag uit Szentistván, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu

het weekend

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Familie

11 Januari 2010 | Hongarije, Szentistván

Zaterdag zijn we naar het Matyómuseum geweest. De Matyó is een van de zeven Hongaarse volken. Zij wonen hier in de omgeving van Szentistván en Mezökövesd. De Matyó staan bekend om hun prachtige kleurrijke borduurwerk en schilderkunst. De klederdracht was inderdaad schitterend. Tjitske en Ymkje gaan hier beide een werkstuk over maken. We hebben een boekje gekocht in het Engels want natuurlijk was alle uitleg in het museum in het Hongaars. En om nou te zeggen dat we dit al zo goed beheersen?!
Gisteren hebben we een bezoek gebracht aan Lilla. Zij woont met haar man vlakbij Boedapest. Toch weer twee uren heen en twee uren terug. De terugreis hebben we een andere route genomen. Tommie stuurde ons heen helemaal binnendoor. Jullie willen niet weten hoe de wegen waren. Soms leek het wel Parijs-Dakar.
Het was heel gezellig. De meisjes en Feije mochten zich verkleden. Lilla heeft buikdanskleding en heel veel accessoires uit andere landen. Helemaal geweldig natuurlijk. Tjitske heeft echt talent voor buikdansen.
's Middags hebben ze Solo gespeeld met Lazsi.
De familie krijgt de groeten van Lilla, bij deze!!
Vandaag weer back to normal.
Nog geen nieuws, het gaat allemaal langzaaaaaam.

• 12 Januari 2010 - 07:56

Hennie:

He famylje,
    it is fijn te hearren dat it goed giet en dat jimme safolle dingen dogge,
    it trage regeljen dêr is net nij mar wol ferfelend.
    Doch se dêr ek allegear de groeten ast se wer trefst.

• 13 Januari 2010 - 06:56

Trijntje:

Leuk om ook kennis te maken met de verschillende volkeren van Hongarije. Op afstand en als toerist blijven dat soort dingen er vaak bij. Dan is een ritje over de poesta al heel wat. Succes Grutte

• 23 Januari 2010 - 19:10

Amerins Ypma:

Ymkje Wij hebben een schaats wetstrijd en een elfstedentocht gedaan het heeft gesneeuwd en gevroren er lag wel 15 centimeter sneeuw en ik hat nooren bij mij beppe op gehaald ik kan er al op schaatsen . en ik heb met mark een spreekbeurt over korfbal .en er was donderdag een aktie in nederland voor haiti het geld wat er ingezameld was werd verdubbeld door de regering.ik mis jou heel erg.