Hulp is welkom. - Reisverslag uit Kisléta, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu Hulp is welkom. - Reisverslag uit Kisléta, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu

Hulp is welkom.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Familie

16 Maart 2010 | Hongarije, Kisléta

Een aantal mensen hebben gevraagd wat ze mee kunnen geven aan onze familie voor de kinderen hier. Vandaag heb ik even gepolst bij een collega. En hier het antwoord: Waarschijnlijk weten de zusters wel wat er nodig is maar vraag maar aan de directeur want dat is de baas. Het wordt dan een soort van kastje muur verhaal omdat zij waarschijnlijk weer gaat zeggen dat de zusters het wel weten. Bovendien is zij er een aantal dagen/weken niet omdat ze net geopereerd is.
Natuurlijk hebben wij de afgelopen weken ook goed om ons heen gekeken. Wat ons opvalt is dat de kleding heel oud is en dan met name het ondergoed en de sokken. Soms zitten er zelfs gaten in. Daarom kunnen ze die spullen heel goed gebruiken. Twee keer in het jaar wordt hier tweedehands kleding vanuit Nederland gebracht, dit wordt verdeeld over verschillende tehuizen. Volgens mij weet Adelma hier ook wel meer van.
Willen jullie er zeker van zijn dat de spullen hier terecht komen dan mogen jullie het aan onze familie of vrienden meegeven. We krijgen in ieder geval vier keer bezoek dus dat moet goed komen. Wij kunnen het hier dan weer uitdelen.
Er zijn hier veel kinderen van 4 tot 15 jaar oud, baby's heb ik nog niet gezien, volwassenen zitten hier ook. Dus bijna alle maten zijn goed.
Zelf willen we nog proberen om winkelketens zo gek te krijgen dat ze dergelijke kleding meegeven of met een flinke korting verkopen. We zullen zien.
Dan nog even over het schrijven van kaartjes. Er is een meisje dat vandaag naar het ziekenhuis is gegaan. Ze moet worden geopereerd aan haar been en dan twee maanden blijven. De afgelopen week was ze erg verdrietig en bang. Misschien kunnen jullie haar een kaartje sturen. Donderdag of vrijdag krijgen we het adres en kamernummer. Willen de mensen die van plan zijn om haar een kaartje te sturen ons een privé-mailtje sturen, dan kunnen we jullie het adres toesturen, we zetten een adres (van een ander) liever niet op internet.
Waarschijnlijk gaan wij haar zaterdag bezoeken. Haar ouders komen nooit op visite. Ze was zaterdag bij ons en ze vond het geweldig. Ze wilde liever niet terug. Ze heeft niet gehuild maar zag er diep ongelukkig en verloren uit toen we haar achterlieten. Dit soort dingen vind ik erg moeilijk.
De twee jongens die mee waren, hebben ook genoten. Met hen hebben we spelletjes gedaan en Nati heeft met de meisjes gespeeld.
Gisteren waren er drie andere kinderen. Twee vonden het heel leuk en hebben fijn gespeeld, van de derde zijn we niet zeker. Ze wilde bijna niks doen. Misschien dat het de volgende keer beter gaat, ze begrijpt ook niet altijd goed wat er gaat gebeuren.
Zondag waren we in Budapest. Jelle wilde voor de dames in de wasserette nieuwe stoelen kopen. Dat hebben we daar bij de IKEA gedaan. Verder hebben we nog wat gewinkeld. Hopelijk wordt het ooit nog een keer lente (vandaag lag er al weer sneeuw) en de kleren van vorig jaar passen niet meer.
Vandaag hebben we bij de winkel hier vlakbij 220 chocoladepaashazen besteld. Die gaan we paaszondag brengen in het tehuis. 's Middags moeten we op visite bij de directrice, weer eens iets anders dan gourmetten met tante Tryn :) Ik heb het er nu al warm van want de drie bloedjes van kinderen moeten ook mee. Maar gauw aan de slag met tafelmanieren. We laten jullie wel weten hoe het gegaan is.

  • 16 Maart 2010 - 20:16

    Anna Karin:

    Hey Renske en familie,

    Ik sil fanne wike wol ris even nei de action om ûnderguod en sokken foar de bern dêr. Dan jou ik it jim heit wol mei. Ik tink dat de jonges hjir ek noch wol wat klean ha die't te lyts binne, ik sil even sjen. Wat is it tryst foar sommige bern sis. Hiel fertrietlijk fyn ik soks. Mail it adres fan dat famke mar hjer, dan krijt se in kaart.

    No mar wer in protte sukses dêr!

  • 17 Maart 2010 - 06:40

    Hennie Ut Boksum:

    Goeiemoarn famylje,
    ik wol jimme net de gek oan stekke mar it wurdt hjir al aardich maaitiid.
    Ik sil jimme al fêst myn mailadres, hennie.annema@stenden.com, jaan dan meitst my wol it adres stjoere,
    ik bin net sa hiele goed yn kaartsjes mar ik sil fuort ien klear sykje dan moat it wol goed komme. Fierder fyn ik it fantastisch wat jimme allegear dogge.
    Doch de bern de groeten en se sille harren fêst wol goed hâlde by de direktrise

  • 17 Maart 2010 - 08:46

    Pasma's St. Anne:

    he leave famylje,
    wat al wer in ferhalen, en wat dogge jimme al in protte der. Sa at Hennie al skriuwt wurd it hjir stadich oan foarjier, de temperatuer rint al wer wat omheech, it grien begjint al wer ut te botten en de fugeltjes fluitsje en tiereliere der fleurich op los. Wy hoopje dat dut waer ek gau jim kant op komt, der knapt alles tige fan op. Wat ha wy it hjir toch best en de measten fan us jongeren ek, dat je alle bern graech helpe wolle kinne wy us goed begripe. Wy sille us best dwaen om klean by inoar te skarreljen en ek wy wolle in kaertsje stjoere, mail it adres mar nei info@pasmamuziek.nl. Leave skatten, gean mar troch mei wat jim no dogge, it bringt de minsken der al in protte goeds, dikke tut fan us ut st. anne

  • 18 Maart 2010 - 15:21

    Tryn:

    Hoi, ik wie hjer hjoed in busterbaarlik moaie dei. De sinne skiinde en it is heerlik war. Heel anders dan daar bij jullie begrijp ik. Maar 1 ding staat vast de zon gaat daar " ooit" ook volop schijnen. Pasen komt vast goed en leuk vd chocolade hazen, zijn ze vast heel blij mee. Het zal niet vaak , misschien wel nooit, gebeuren dat ze allemaal een kadootje krijgen. Je hebt mijn email wel stuur mar het adres dan doe ik ook een kaartje op de bus. Wanneer ik kom weet ik nog niet, het is toch niet best he , dat je hier al voor alles iets moet plannen. Je moest in staat zijn om zo in de auto te kunnen stappen en weg te rijden maar helaas dat gaat niet. Maar geen gezeur want we hebben het vele malen beter dan de kinderen en mensen in Hongarije. Groetjes en een dikke tut ut Boksum . Jim Heit stiet foar de doar, ik hjer him hjir a praten.

  • 20 Maart 2010 - 15:48

    Jacco:

    Hai Jelle Renske en kids.

    Wat is jullie adres als we post willen sturen?

    jaccot apenstaart gmail.com

    alvast bedankt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Kisléta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2017

Útstapkes

21 Augustus 2017

Alle doazen binne fuort.

15 Augustus 2017

Rûnbringen 2017

31 Augustus 2016

In 'ongenode gast'

21 Augustus 2016

Even byprate
Familie

In december reizen wij met het hele gezin naar Hongarije. De bedoeling is dat wij hier 8 maanden vrijwilligerswerk in een kindertehuis gaan doen.

Actief sinds 29 Sept. 2009
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 212020

Voorgaande reizen:

28 December 2009 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: