FRUSTRATIES! - Reisverslag uit Kisléta, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu FRUSTRATIES! - Reisverslag uit Kisléta, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu

FRUSTRATIES!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Familie

10 Mei 2010 | Hongarije, Kisléta

Hoe langer we hier wonen, hoe duidelijker het wordt dat we hier echt niet voor altijd willen wonen of werken.
Vandaag ben ik al voor de tweede keer gefrustreerd vroeg naar huis gegaan. Het gebeurt namelijk regelmatig dat er zomaar ineens een bespreking is. Hier kan ik niet aan meedoen maar ze melden het ook niet. Zo zit ik dan een half uur te wachten voor het me duidelijk wordt dat er geen kinderen opgehaald worden. Vandaag was het zelfs zo zot dat er 10 collega's zaten te wachten tot er 1 collega (die vrij had) zou komen voor de vergadering. En tot die tijd? Gebeurt er helemaal niks! Het is me ook nog steeds niet duidelijk of de collega gewoon te laat was of dat de chef haar helemaal geen tijd heeft doorgegeven.
In de wasserette was laatst een zekering gesprongen, 2 maar liefst. Gewoon wachten tot de "deskundige" komt. Jelle maar even gekeken en de zekeringen vervangen. Er zat één reserve in de wasmachine zelf en ze konden zowaar nog 1 vinden in de werkplaats. De heren van de werkplaats zelf? Niet gezien. Ze zijn niet gevraagd, ze worden niet geacht dit soort klussen te doen of ze waren misschien druk met iets anders. Wie het weet mag het zeggen.
En wat te denken van een kapot slangetje. Geen 10 Euro, maar hij is na 3 maanden nog steeds niet vervangen. Eerst is het vanwege het geld, maar als er aangeboden wordt om dan zelf maar één te halen dan moet het toch maar via de "meister". Helaas, we wachten nu al weer drie weken en er is dus zolang geen warm water om je handen te wassen. Zeer hygiënisch in een wasserette waar je af en toe echte SHIT tegenkomt.
Verder had Jelle vandaag een afspraak met de timmerman. Die zou een paar dakpannen rechtleggen. Vanochtend om 7 uur zou de man bij ons op de stoep staan. Maar jullie raden het al! Om 7 uur geen timmerman. Toen dachten we nog: Misschien heeft Jelle zich vergist en bedoelde de man 7 uur 's avonds. Maar nee, helaas.
En dan nog de speelafspraken van de meisjes. Ymkje heeft het vandaag gepresteerd om een uur en een kwartier later thuis te komen dan normaal. Volgens haar heeft ze wel gemeld dat ze om 6 uur thuis moest zijn maar moest ze van de ouders van het meisje blijven. We weten natuurlijk wel dat de Hongaren het niet zo nauw nemen met de tijd maar dit vonden we toch echt te zot. Vorige week is dit ook al een keer gebeurd al was het toen niet zo laat als nu. Voorlopig even huisarrest want we verdenken de meiden er wel van dat ze misbruik maken van de situatie.

Even voor de goede orde. We vinden het land en de mensen hier fantastisch, maar aan sommige dingen gaan we noooooit wennen.

• 10 Mei 2010 - 20:13

Eelke En Marg Wirdum:

enfin; Vandaag:10°/25° Morgen:13°/23 lezen wij dus...
    manjana manjana zoals de russen zeggen...
    kus uit wirdum.
    p.s. wat een *****land.. we blijven maar thuis geloof ik.....

• 11 Mei 2010 - 06:00

Hennie Annema:

Lieve familie,
    ik begrijp dat dit nooit zal wennen maar bedenk dat er ook een positieve kant aan zit,
    de mensen zijn minder gestresst dan wij snelle nederlanders.
    Het geeft je de ruimte om zo nu en dan na te denken en van de dingen om je heen te genieten.
    Hier wordt altijd iedereen kribbig wanneer je ook maar twee minuten te laat aankomt. Heel jachtig en soms ook heel frustrerend.
    Hawar elk nadeel heb z'n voordeel
    Groetnis, Hennie

• 11 Mei 2010 - 17:42

De Pasma's :

Hoi beste allegear,

hoe sa frustraasjes? we begripe it wol hear, wy wolle hjir altyd alles foar elkoar ha en ofpraet is ofpraet, dat feroret hjir sels yn us lan al, mar wy kinne meastentiids alles sa gau mooglik ferfange at der wat is wat stikken giet as ferfongen wurde moat. Wy mopperje hjir ek faaks wat of, mar witte ek wol dat wy net folle te klaeien ha. Wy winskje jimme mar in protte geduld ta, en sjoch foaral nei dat wat der wol slagget en wat jim der allegear foarelkoar krije. Moai dat der no ek wat mear foto's binne, krije wy wat in ide fan hoe en wat der. Faak yn us tinzen, groetnis ut St. Anne

• 12 Mei 2010 - 19:17

Tryn:

Hoi op de valreep nog even een berichtje. Ja dat is Hongarije en niet eens Hongarije alleen, buiten de Nederlandse grenzen begint het al heel snel te veranderen met afspraak is afspraak. Ik heb zopas de boardingpass geprint en nu maar hopen dat morgen de aswolk geen roet in het eten strooit. Lijkt me heerlijk jullie weer even te zien en ook even weer mee te genieten van de frustraties, kun je er thuis weer wat beter tegen, als je hier al vindt dat er iets te mopperen is. Oant moarn.