Als een donderslag... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Familie Meer - WaarBenJij.nu Als een donderslag... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Familie Meer - WaarBenJij.nu

Als een donderslag...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Familie

28 Oktober 2009 | Nederland, Amsterdam

Deze week was ik voortvarend begonnen met inpakken. Gisteren kregen we als een donderslag bij heldere hemel een heel vreemd bericht van de directeur van het tehuis. Hij had gesproken met de burgemeester en bedankt voor het aanbod, het inkomen van Jelle was niet genoeg voor 5 personen om in Hongarije te kunnen leven. Sorry, maar we kunnen jullie hulp niet accepteren. Wij zijn echt stomverbaasd!!
Wij hadden namelijk al lang geïnformeerd naar een verblijfsvergunning en daar is nooit over een minimumbedrag gesproken. Er staat ook niks over op de site van de Hongaarse IND. Bovendien kunnen wij hier prima rondkomen van Jelle zijn salaris en is het vreemd dat dit niet in Hongarije zou kunnen aangezien daar heel veel dingen veel goedkoper zijn.
Natuurlijk hebben we onmiddellijk geprotesteerd. We hebben aangegeven dat we naast het inkomen ook nog spaargeld hebben, kinderbijslag krijgen en een sponsor hebben voor de huur van het huis. Daarnaast hebben we het formulier ingevuld voor het aanvragen van een verblijfsvergunning en alle documenten meegestuurd.
Mocht het alleen om het geld gaan dan zou het nu klaar moeten zijn.
Maar eigenlijk twijfelen we hier wel een beetje aan. Wij vinden het allemaal heel erg vreemd. Het personeel was heel erg blij met onze komst, wilden een welkomstfeest organiseren. Er is een huis. We hebben de school bezocht. Alleen de directeur doet soms heel erg vaag. Wil hij eigenlijk wel dat we komen? Zo niet, waarom heeft hij dit dan niet eerder aangegeven? Wij zitten met heel veel vragen. Maar we kunnen nu eerst niets anders doen dan afwachten. Het is nu te laat om eventueel nog iets anders te regelen.
Flink balen dus!!

• 28 Oktober 2009 - 07:16

Hennie:

Oei, dit is wol hiel ferfelend. Dan tinke je dat it klear is en dan krije je dit. Ik hoopje foar jim dat it goed komt. Sterkte

• 28 Oktober 2009 - 12:16

Pietrik:

Wat vervelend dat dit nou zo gaat! En afwachten en niets kunnen doen is moeilijk, ik wens jullie sterkte en hopelijk komt het allemaal goed en dat dat dan maar niet te lang duurt.
    groetjes Pietrik

• 28 Oktober 2009 - 17:03

Eelke:

hoi jongleui, wat een nuver bericht. jammer. maar niksdoen is ook maar niks. tip van flip; informeer eens bij de nederlandse ambasade daaro; zij kennen de regels voor dit soort reizen toch wel? of ben ik abuis? of de hongaarse ambasade in nederland? hopelijk binnekort nog een positief bericht.(wel op papier hoop ik voordat jullie vertrekken!!!)groetnisse, de vandermeertjes

• 29 Oktober 2009 - 06:03

Trijntje:

strange, strange. Maar ja je weet het maar nooit met die hongaren. Die burgemeester of mischien die directeur wil geen pottekijker in zijn zaak zou je zo denken. Succes en we zien het wel.

• 29 Oktober 2009 - 14:58

Dora:

Wat in rare boel. Wylst je it leafst avensearje wolle moatte je no ôfwachtsje. Sterkte dermei en hooplik komt it noch goed!