Gödöllö 2 - Reisverslag uit Szentistván, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu Gödöllö 2 - Reisverslag uit Szentistván, Hongarije van Familie Meer - WaarBenJij.nu

Gödöllö 2

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Familie

27 Januari 2010 | Hongarije, Szentistván

Vandaag gingen we dan voor de herkansing. En ja hoor, het paleis van Sissi was open deze keer!
Ik moet zeggen: het was wel de moeite waard. De meiden vonden het geweldig, stelden veel vragen. Tjitske vond de jurken prachtig en Ymkje schrok heel erg van een berevel. Maar nadat ze van de schrik was bekomen vond ze het wel bereinterressant.
Zelfs Feije vond het leuk al vond hij het wel zielig dat Sissi al dood is. 'Is se hielendal dea? Dat is wol sielich!'
Nadat we het hele paleis hadden bezichtigd, namen we een kijkje in de souveniershop. We besloten dat we eerst koffie zouden drinken en daarna terug zouden gaan om wat kaarten te kopen. Goed, dat moet je dus nooit doen in Hongarije. Als je ergens iets ziet wat je graag wilt kopen, ga dan niet eerst wat anders doen. Je kunt er namelijk vergif op in nemen dat als jij dan weer bij de winkel staat, er op de deur een bordje hangt. Met de tekst: bellen a.u.b. (waar vervolgens niet op gereageerd wordt) of: Ben zo terug (niet dus).
Jullie begrijpen het al, de winkel was op slot. Heel frustrerend omdat er werkelijk waar wel dertig mensen in zo'n kasteel aan 'het werk' zijn maar niemand je kan helpen en ook niemand je kan vertellen waar de bewuste verkoopster uithangt.
Deze keer hadden we geluk, ze was al na een half uur terug! Wel weer een paar forinten armer omdat de parkeermeter bijgevuld moest worden. Het kan erger. Laatst zijn we bij een andere winkel onverrichter zake naar huis teruggekeerd omdat er na een uur nog niemand was.
Goed, we hebben nu kaarten, een boek over Sissi, een romer voor schoonmoeder en een heel mooi ei voor de aanstaande 50 jarige. Ja, Tryn we konden het niet laten liggen. Deze is wel 10x zo mooi als die je nu hebt. Bovendien moeten we natuurlijk ook onze erfenis veilig stellen :)
Ook deze keer langs een omweg naar huis gereden, we zoeken een geschikte plaats voor ons vakantiehuisje.
Het laatste stukje reden we in het donker. Feije was vol verwondering omdat de maan met ons meereisde.
Het is hier nog steeds bitterkoud. Overdag -10

• 28 Januari 2010 - 06:54

Hennie:

Efker in berichtsje foar de fammen,
    soene jimme wol as Sissi wêze wolle, sa'n moaie jurk oan, trouwe mei in prins, yn in prachtich kastiel wenje??
    Ach ik moat sizze wêr jimme no binne is it ek fast hiel moai en hjir yn Fryslân wennet it ek prachtich al is it hjir no wol hiel glêd
    Oant in oare kear

• 28 Januari 2010 - 18:13

Eelke En Marg Wirdum:

goedendag, wat zijn de mensen rap met reageren zeg. sodemieter! nu wij weer eens. het begint al zo'n beetje op een vakantie te lijken daar bij jullie. maar metverhuizing in verschiet is er nog genoeg te doen dneken wij. afijn; blijven jullie leuke dinge doen dan wrotten wij ons hier wel uit de naad.....
    hoije!

• 28 Januari 2010 - 19:28

Eva:

lees ik het goed?
    zijn jullie omgereden om een geschikte plaats te zoeken voor jullie vakantiehuisje????
    Dacht te lezen dat jullie daar net een bezichtiging hadden gehad! (Dan kan de heeele familie met z'n allen tegelijk op vakantie bij jullie.)
    Hee en trouwens nog gefeliciteerd Jelle.
    Wij waren het natuurlijk vergeten maar dat is Renny haar schuld want die belt normaal gesproken altijd om te vertellen wanneer jullie het vieren. Ha ha ha.
    Succes met de aanstaande verhuizing en de groeten uit Britsum

• 28 Januari 2010 - 20:43

Anna Karin:

Hoi Renske en Jelle,

Wat in leuke site! Ik fyn it moai om jim sa wat te folgjen bij jim aventoer. Hjoed hie ik âlder gesprek op skoalle en doe hearde ik fan Jellie oer it gebeuren mei it boek foar Tjitske. De mannen wiene noch wekker doe't ik thús kaam, dus we ha it der even goed oer hân en it wie beslist net har bedoeling om Tjitske sear te dwaan. It is neat foar T en M om sa te dwaan, ik wie ek wol hiel ferbaasd en teleursteld oer dizze aksje. Se fyne it echt hiel spitich yn elts gefal. Thomas moest der hast fan gûle. We sille moarn even in kaart skriuwe foar Tjitske.

We winskje jimme der in moaie tiid ta fierder.

Groetnis, Anna Karin

• 29 Januari 2010 - 18:27

Tryn:

Woh alweer een kado. Ik hoop dat jullie in deze maanden nog veel leuke dingen voor mij zien, want natuurlijk scheelt dat als de erfenis verdeeld moet worden. Maar wat een mooi kasteel, moet ik ook langs als ik naar Hongarije kom. Grutte